Váš svadobný deň...

o svadbe
Neboli ste spokojní so službami spojenými s vašou svadobnou hostinou, s neprofesionálnou prácou kameramana, či šatami, ktoré vám zapožičal renomovaný salón? Nedodržal niekto z nich dohodu, navýšil cenu bez vášho súhlasu, alebo odviedol nekvalitnú prácu? Ako zákazník máte právo zreteľne poukázať na všetky nedostatky.
Vyberajte z ponuky
Kvalita tovaru nie je len o zárukách, ale aj o serióznosti a kvalite obchodníka. Tovar a služby si preto treba vyberať, pomer ceny a kvality porovnávať, zlý tovar a zlú službu reklamovať.Ceny služieb síce niekedy nemôžete ovplyvniť, ale porovnávaním cien poskytovaných služieb máte možnosť vybrať si tú najprijateľnejšiu. O cene poskytovaných služieb máte právo dostať informáciu v okamihu ponuky. Druhy úkonov či služieb musia byť rozpísané tak, aby sa dala zistiť cena jednotlivo. Tovar sa platí spravidla pri prebratí veci a za službu sa platí až po jej vykonaní. V prípade zabezpečovania svadobnej hostiny, alebo nejakej väčšej poskytovanej služby je možné dohodnúť sa na preddavku z ceny.
Cena dohodnutá vopred
Pre tovar, alebo službu sa rozhodujete i na základe ceny. Pri službách však nie je vždy možné cenu dohodnúť presnou sadzbou alebo výškou. Na zvýšenie ceny vás však musia vopred upozorniť. V prípade, že so zvýšením ceny nesúhlasite, nemusíte rozdiel v cene zaplatiť, alebo môžete od dohody odstúpiť. „Vyššia“ cena musí byť určená dodávateľom, alebo poskytovateľom aspoň s odhadom, odhad však nesmie navýšiť sumu o viac ako desať až dvadsať percent.Informácia o poskytovanom tovare
Základnou informáciou o tovare a službách je údaj o cene, množstve a kvalite. Pri nákupe je v prvom rade potrebné nechať si výrobok rozbaliť, predviesť a vyskúšať si ho. Spýtať sa na jeho vlastnosti, materiál, prípadne ako sa výrobok udržiava a kde je možné ho v prípade chyby opraviť či reklamovať.Pri službách je nutné informovať sa o výške zálohy, šírke ponuky, mieste poskytovania, rozsahu poskytovanej služby, možnosti a spôsobe typu objednanej služby. Nekvalitné služby je možné reklamovať. V prípade, že sa rozhodnete nejaký tovar, alebo službu reklamovať, pri svojom rozhodovaní sa opierajte o Občiansky zákonník, nedajte sa odbiť nezáujmom zo strany predávajúceho alebo toho, či služby ponúka. Máte právo na kvalitné služby a za dobre odvedenú prácu platíte.
Nechajte si poradiť
A nezabudnite! Na pripravovanú udalosť sa treba obrniť veľkou dávkou trpezlivosti. Nie je zlé overiť si i informácie z praxe, teda od tých, ktorí nejakú tú „skúsenosť“ so zariadením alebo službami, pre ktoré ste sa rozhodli, už mali.spracovala: Bibiána Želisková