startportalspacerdomain.skspacerblog.skspacersvadba.skspacermamicka.skspacerhockey-live.skspacermailbox.sk
banner
Sona Kozakova
Mario Racek
Hotel Agatka
07.09.2019
mesto


inštitúcia




Malý zázrak noci - I. časť

line

zaujímavosti




print Vytlačte článok  send Doporučte článok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Najlepším receptom k tomu ako sa zobudiť svieži a krásny, je dopriať si výdatný spánok. Ako však zariadiť, aby noc bola malým zázrakom oddychu?
SpanokPokiaľ žijete v neustálom strese, nemôžete očakávať, že telo v noci poslušne vypne a vy si oddýchnete. Stres je najväčším nepriateľom spánku. Bráni organizmu uvolniť sa a v klude zaspať. Aby noc bola malým zázrakom odpočinku, pokúste sa osvojiť si zopár "večerných" rituálov, ktoré sa postupom času stanú úplnou samozrejmosťou.

Zhruba hodinu pred spánkom sa snažte odbúrať všetko, čo vás ruší a ovplyvňuje kvalitu spánku. Nalaďte si príjemnú hudbu, stlmte svetlá, prevoňajte miestnosť ukľudňujúcou vôňou a keď pocítite únavu, presuňte sa do postele.

Nočná zmena

Pleť je počas dňa v pohotovostnom režime. Príležitosť odpočívať má jedine v noci. Na to, aby "prepla" na nočný režim, potrebuje kvalitný nočný a očný krém. Skôr ako však pristúpite k spánku, potrebujete pleť odlíčiť a vyčistiť. Následne jemnými a uvoľňujúcimi pohybmi nanášajte krém, alebo intenzívnu masku. Do okolia očí zľahka vklepkávajte očný krém, ktorý je vhodnou investíciou "do kásnych očí".

Keď svaly odpočívajú

Do svojho súkromného relaxačného programu nezabudnite zaradiť kúpeľ a masáž. Fantasticky uvoľníte svalstvo celého tela a naladíte ho na odpočinok. Teplota vody by však nemala presahovať 37 °C. Dĺžkou kúpeľa však nemusíte šetriť. Kúpeľ by mal trvať aspoň dvadsať minút, počas ktorých síce teplota vody i tela klesne, ale to prirodzene navodí stav spánku. Príjemným zážitkom spojeným s uvolňujúcim účinkom je masáž. Pokiaľ nemáte po ruke šikovného maséra, vyskúšajte nasledujúce rady: pomaly stláčajte strany nechta druhého prsta na nohe, miernym tlakom masírujte bruško palca na nohe z vnútornej strany, alebo si ľahko stláčajte šľachu medzi ukazovákom a palcom ruky.

kupel_03Ako vonia spánok

Znie to neuveriteľne, ale je to tak. Vône napomáhajú navodiť krásne sny. Voňavé zmesi byliniek, rovnako ako vonné sviečky a tyčinky, navodzujú stav uvoľnenia a relaxu. Typickým príkladom je levanduľa, harmanček, lipa, ale i kúsok exotiky v podobe pomarančového kvetu, či santalového dreva. Ponorte sa do vône a váš spánok bude voňavým snom.

Rastliny namiesto rozprávky

Bylinné odvary chvíľku pred spaním sú dôkazom blahodárneho pôsobenia fytoterapie na ľudský organizmus. Spoľahlivo by vás mala uspať lipa, verbena, majoránka, levanduľa, medovka, či kozlík lekársky.

Pre sladké sny

Ak chcete dobre spať, nemali by ste večerať neskôr ako dve hodiny pred spaním. Vedci zistili, že k zdravému spánku prispievajú potraviny, obsahujúce aminokyselinu tryptofalovú, ktorá je obsiahnutá napr. vo vajíčkach, mliečnych výrobkoch a niektorých druhoch rýb. Ale pozor! Mozog túto blahodárnu látku najlepšie využije v kombinácii s cukrami. Z toho vyplýva, že ideálne je jesť počas dňa dobroty bohaté na triptofán a večer ho aktivovať cestovinami alebo banánom.

spracovala: Bibiána Želisková



line
line

Diskusia


forum 21.02.2008: admin, Diskusia k článku "Malý zázrak noci - I. časť"



rightend