startportalspacerdomain.skspacerblog.skspacersvadba.skspacermamicka.skspacerhockey-live.skspacermailbox.sk
banner
Sona Kozakova
Mario Racek
Hotel Agatka
07.09.2019
mesto


inštitúcia




Ako si oddýchnuť v kancelárii

line

zaujímavosti




print Vytlačte článok  send Doporučte článok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Nájsť si čas na oddych aj uprostred rušného pracovného dňa nie je vždy jednoduché. Dnešné relaxačné cvičenie sa dá použiť aj pri kancelárskom stole či klávesnici počítača. Pravidelné opakovania tohto cvičenia určite prinesú dobré ovocie.
Obtiažnosť: ľahká
Potrebný čas: 10 minút
    cvicenie na stolicke
  1. Podstatou cvičenia je naťahovanie a uvoľňovanie určitých svalových skupín v intervale 5 sekúnd. Každú svalovú skupinu napínajte len pokiaľ necítite bolesť.
  2. Na stoličke sa vzpriamene usaďte a chrbtom sa oprite o operadlo stoličky. Nohy si položte na zem a ruky si zľahka oprite o stehná.
  3. Ak je to možné, zatvorte oči, hoci to pre toto cvičenie nie je až tak podstatné. Pomáha to uvoľniť sa. Oči stačí zľahka zatvoriť, netreba ich pritláčať nasilu.
  4. Začnite pomalým nádychom nosom, zadržte dych na 5 sekúnd a pomaly do 5 sekúnd vydychujte.
  5. Začnite naťahovaním svalov na nohách. Prsty na chodidlách priťahujte smerom k sebe a päty pritom držte na podložke. Cvik niekoľkokrát opakujte v 5 sekundových prestávkach.
  6. Pokračujte napínaním svalov lýtok. Tentoraz pre zmenu dvíhajte chodidlá od podložky akoby ste sa chceli postaviť na špičky. Opakujte niekoľkokrát v 5 sekundových intervaloch.
  7. Pokračujte svalmi brucha. Stiahnite brucho, podržte a znova uvoľnite. Dbajte nato, aby bol chrbát počas cviku rovný.
  8. Nasleduje napínanie svalov ramien a rúk. Stáčajte ruky do pästí čo najpevnejšie a zase ich uvoľnite. Cvik niekoľkokrát s malými prestávkami opakujte.
  9. Nasleduje precvičovanie hornej časti chrbta a ramien. Tlačte ramená smerom dozadu, akoby ste sa snažili spojiť lopatky. Vydržte 5 sekúnd a uvoľnite sa. Cvik niekoľkokrát s malými prestávkami opakujte.
  10. Zdvíhajte ramená smerom hore ako pri pokrčení ramenami a napočítajte do piatich, potom ich spustite späť. Cvik niekoľkokrát s malými prestávkami opakujte.
  11. Precvičovanie krku začnite jemným prehnutím dozadu (ako keby ste sa chceli pozrieť na strop)a v tejto polohe vydržte 5 sekúnd. Cvik niekoľkokrát s malými prestávkami opakujte.
  12. relaxPrecvičovanie tvárových svalov sa môže zdať trochu komické ale aj napriek tomu má v našom zozname nezastupitelné miesto. Otvorte ústa a po 5 sekundách ich znovu zatvorte. Potom zodvihnite obočie a znovu ho spustite. Nakoniec napevno zatvorte oči a znova ich otvorte. Jednotlivé cviky niekoľkokrát opakujte.
  13. Sériu cvičení zakončíme hlbokým dýchaním. Zhlboka sa nadýchnite nosom a po 5 sekunách pomaly vydýchnite ústami. Cvik opakujte aspoň 4x.

Tipy:

  1. Túto sériu jednoduchých cvíčení si môžete zopakovať kedykoľvek a takmer kdekoľvek, v kancelárii, v prestávkach pri ceste autom, lietadlom alebo kdekoľvek, kde sa dá pohodlne sedieť.
  2. Pravidelné vykonávanie tejto série cvičení napomáha spoznávať ohniská napätia v tele.
  3. Zostavu cvikov môžete prispôsobiť vlastným potrebám s prihliadnutím na najproblematickejšie svalové skupiny. Ak sa rozhodnete cvičiť pravidelne, mali by ste sa o to pokúsiť aspoň 2x denne.
  4. Relaxačný účinok môžete ešte umocniť predstavou ideálneho miesta odpočinku pri poslednom cvičení tejto zostavy. Pri dýchacom cvičení myslite na toto miesto aspoň 5 minút.

autor: M. P.



line
line

Diskusia


forum 06.09.2007: admin, Diskusia k článku "Ako si oddýchnuť v kancelárii"



rightend