startportalspacerdomain.skspacerblog.skspacersvadba.skspacermamicka.skspacerhockey-live.skspacermailbox.sk
banner
Sona Kozakova
Mario Racek
Hotel Agatka
07.09.2019
mesto


inštitúcia




Ako nastaviť svoje vnútorné hodiny na spánok

line

zaujímavosti




print Vytlačte článok  send Doporučte článok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Čas, kedy obyčajne chodíte spávať a aj to, kedy vstávate, sú kľúčovými bodmi kvalitného odpočinku, ktorý potrebujete nielen v čase svadobných príprav. Možno ste ani netušili ako pripraviť svoje vnútorné hodiny na pravidelný spánok, takže vaše telo samo pozná kedy zostať bdelým a kedy odpočívať.
spanok1. Zobúdzajte sa každé ráno v rovnakú hodinu

Spánok ako v bavlnke sa končí každé ráno chvíľou, keď vám slnečné svetlo pošteklí oči, „natiahne“ vnútorné hodiny a rozprúdi vo vašom tele pestrý koktail hormónov, ktoré regulujú rast, rozmnožovanie, chuť do jedla, spánok, myslenie, pamäť i vaše pocity po prebudení. Skúste nejakú dobu ponocovať a uvidíte ako sa vaše vnútorné hodiny rozladia. Naopak pravidelný budíček dá vašmu telu jasné nasmerovanie.

2. Líhajte si až vo chvíli, keď "padáte z nôh", zatvárajú sa vám viečka a svoje okolie už nedokážete súvisle vnímať

Ak chodíte spať pol hodinu pred polnocou, po druhej ráno ešte stále nespíte a až do 4 nadránom sa len prevaľujete na posteli, kým sa vám skoro ráno nepodarí zaspať. Štyri hodiny spánku rozhodne nestačia na kvalitný odpočinok. Sú však najlepšou cestou k vybudovaniu nespavosti. Ak sa často v noci budíte, skúste si miesto márneho vylihovania v posteli prečítať úryvok z knihy alebo popočúvať relaxačnú hudbu. Koncentráciou na nejakú činnosť sa nakoniec prirodzene unavíte a skôr či neskôr zaspíte.

3. Doprajte si pokojnú hodinku

Čas pred spaním by ste mali venovať upokojeniu a premene zo starostlivej priateľky, mamy či gazdinej na ženu, ktorá sa chystá spať. A tu je práve bod, kde veľa príslušníčok nežného pohlavia zlyháva. Podľa štatistík sa v inkriminovanom čase 60 % žien venuje domácim prácam, 37 % v tomto čase opatruje deti, 21 % percent sa venuje činnosti súvisiacej s ich zamestnaním a 36 % surfuje po internete.

4. Dajte si pozor na nedeľné ponocovanie

Intenzívny nočný život cez víkend je pre väčšinu z nás neresťou, ktorú si doprajeme po celotýždňovom pracovnom nasadení. Toto, na pohľad nevinné „vyhodenie si z kopýtka“, je v skutočnosti ranou do slabín biologických hodín. Ani v prípade, že sa vám v nedeľu podarí uložiť sa k spánku načas, do nového dňa sa nezobúdite celkom odpočinutí.

spracoval: M. P.



line
line

Diskusia


forum 16.10.2008: admin, Diskusia k článku "Ako nastaviť svoje vnútorné hodiny na spánok"



rightend